
Skończyły się problemy mieszkańców Starosielc, którzy przez prawie dwa lata mieli utrudniony dojazd między innymi do ulicy Klepackiej czy Barszczańskiej. Inwestycja drogowa wreszcie dobiegła końca i nowa droga z tunelem pod torami jest już przejezdna.
Z pewnością mieszkańców Starosielc ucieszy informacja, że ulica Klepacka w końcu jest przejezdna. Niewielki odcinek z Leśnej Doliny na Starosielce można już pokonać bez najmniejszego problemu. Ale przebudowa ulicy Klepackiej wcale nie przebiegała płynnie. Można wręcz powiedzieć, że była to dość pechowa inwestycja drogowa. Prace były tam wstrzymywane dwukrotnie. Za pierwszym razem na krótko, ale później już na znacznie dłużej. Przez co oddanie inwestycji do użytku opóźniło się o kilka miesięcy. Pierwotnie budowa miała zakończyć się w maju tego roku.
W styczniu 2019 roku doszło na budowie do śmiertelnego wypadku. Hałda piachu osunęła się na dwóch robotników. Jednego udało się wówczas uratować, ale drugi zginął na miejscu. Sprawą zajęła się Prokuratura, więc na krótko prace na ulicy Klepackiej trzeba było przerwać. Natomiast już niespełna miesiąc później od tego zdarzenia okazało się, że prezydent nie uzupełnił dokumentacji, do czego był wzywany przez wojewodę podlaskiego. W konsekwencji wojewoda podlaski musiał w całości uchylić decyzję o pozwoleniu na budowę i na kilka miesięcy wykonawca zszedł z placu budowy na Klepackiej.
Zanim jednak prace się rozpoczęły mieszkańcy latami prosili o przebudowę tej arterii. Było tam bardzo niebezpiecznie. A jeszcze gorzej pod względem bezpieczeństwa zrobiło się, gdy wybudowała się Biedronka, siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie oraz cała masa szeregówek. Ruch na wąskiej ulicy, bez chodników i na dodatek bez rogatek na torach kolejowych, zrobił się naprawdę spory. To wszystko to już jednak przeszłość. Mieszkańcy w końcu mają bezpieczną, znacznie szerszą arterię, na której nie muszą zwracać uwagi na pociągi, ponieważ te jeżdżą górą.
- Przebudowa ulicy Klepackiej to odpowiedź Miasta na potrzeby mieszkańców. Przed rozpoczęciem prac to miejsce było niebezpieczne, między innymi ze względu na niestrzeżone przejazdy kolejowe. Ten problem został wyeliminowany – mówi zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.
I choć teraz droga jest już otwarta i można z niej korzystać bez obaw, to wciąż obowiązuje czasowa organizacja ruchu. Przebudowanym fragmentem kierowcy mogą na razie jechać z prędkością nie większą niż 30 km/h, bo obok trwają jeszcze prace wykończeniowe. Te mają zakończyć się do grudnia. I jest to o tyle dobra wiadomość, bo nowa arteria częściowo powinna odciążyć zakorkowaną niemal nieustannie ulicę Popiełuszki i nowe rondo na Trasie Niepodległości.
W ramach prac pod ulicą Klepacką powstały tunele, nowa nawierzchnia jezdni, chodniki, zjazdy, ścieżki rowerowe, ciąg pieszo-rowerowy, oświetlenie uliczne, podziemny zbiornik retencyjny z przepompownią i urządzeniami do oczyszczania ścieków opadowych. To wszystko przyczyni się do poprawy ruchu w tej części miasta, odciąży sąsiednie ulice i ułatwi przejazd autobusom komunikacji miejskiej.
(Agnieszka Siewiereniuk – Maciorowska/ Foto: bialystok.pl)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie